تیم حقوقی آکادمی تمیس

تیم حقوقی آکادمی تمیس، که توسط تعدادی از مشاورین حقوقی و فارغ التحصیلان دانشگاه تهران و علامه طباطبایی تاسیس شده ، تلاش می کنه تا فاصله بین مفاهیم پیچیده حقوقی و مردم رو برداره

تیم حقوقی آکادمی تمیس

تیم حقوقی آکادمی تمیس، که توسط تعدادی از مشاورین حقوقی و فارغ التحصیلان دانشگاه تهران و علامه طباطبایی تاسیس شده ، تلاش می کنه تا فاصله بین مفاهیم پیچیده حقوقی و مردم رو برداره

تیم حقوقی آکادمی تمیس

پادکست حقوقی آکادمی تمیس ، قسمت دوم : فریب در ازدواج

عرفان نعمتی | جمعه, ۷ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۱۹

فریب در ازدواج، ازدواج ، فریب ، تدلیس ، آکادمی تمیس، تمیس پادکست

قسمت دوم از پادکست های حقوقی آکادمی تمیس با موضوع فریب در ازدواج !

این قسمت رو در ادامه مطلب می تونید دانلود کنید !

شاید براتون جالب باشه که اگر شخصی برای ازدواج با شخص دیگه ، دروغ بگه و ازدواج بر اساس اون دروغ شکل بگیره ، طرف مقابل می تونه ازدواج رو فسخ کنه

و نه فقط حق فسخ داره ، که گوینده دروغ ، مجازات هم میشه و باید از 6 ماه تا 2 سال حبس رو تحمل کنه .

به این ترتیب ، و با توجه به حجم زیادی از دروغ که طرفین قبل از ازدواج و در دوران آشنایی به هم میگن ، بد نیست که این قسمت از پادکست های ما رو گوش کنید ، تا هم با حقوق خودتون بیشتر آشنا بشید ، و هم موارد و پرونده های جالبی که در این خصوص وجود داشته رو بشنوید .

این رو هم اضافه می کنم که برای تولید این پادکست ، چیزی حدود 20 ساعت زمان صرف شده . یعنی به طور متوسط ، برای هر دقیقه ، 2 ساعت ! که از مرحله جمع آوری اطلاعات و نوشتن متن پادکست شروع میشه ، و به مراحل ضبط و تدوین ختم میشه !

این ها رو گفتم تا یادآوری بشه ، ما سعی کردیم بهترین محتوای ممکن رو براتون تهیه کنیم . پس شما هم به سهم خودتون پادکست ها رو گوش بدید ، برای بقیه بفرستید و از ما حمایت کنید !

برای دانلود و گوش دادن به پادکست هم ، می تونید از لینک دانلود زیر استفاده کنید ، یا اون رو از طریق کانال تلگرام ما دانلود کنید !

 

دانلود قسمت دوم از پادکست های حقوقی آکادمی تمیس!

 

مستندات قانونی فریب در ازدواج 

ماده 1128 قانون مدنی : هرگاه در یکی از طرفین صفت خاصی شرط شده و بعد ازعقد معلوم شود که طرف مذکور فاقد وصف مقصود بوده برای طرف مقابل حق فسخ خواهد بود خواه وصف مذکور در عقدتصریح شده یا عقد متبانیا بر آن واقع شده باشد.

‌ماده 647 قانون مجازات اسلامی ، تعزیرات : چنانچه هر یک از زوجین قبل از عقد ازدواج طرف خود را به امور واهی از قبیل داشتن تحصیلات عالی، تمکن مالی، موقعیت‌ اجتماعی، شغل و سمت خاص، تجرد و امثال آن فریب دهد و عقد بر مبنای هر یک از آن‌ها واقع شود مرتکب به حبس تعزیری از شش ماه تا دو سال‌محکوم می‌گردد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی